PIC-739

Dźwigniki torowe

W użyciu są przyrządy do mierzenia strzałek w łukach, kliny stalowe z podziałką, dobory luźników oraz termometry do pomiaru temperatury szyny. Do podnoszenia toru i materiałów nawierzchniowych są stosowane dźwigniki torowe, które w zależności od budowy i działania dzielą się na: — zębatkowe; — śrubowe; — specjalne (dźwigarowe); — hydrauliczne. Dźwigniki zębatkowe są potocznie nazywane podnośnikami korbowymi. Najczęściej są użytkowane podnośniki korbowe o udźwigu 50 kN (5000 kG) i wysokości podnoszenia 300 mm. Podnośnik korbowy składa sie z dwudzielnego kadłuba blaszanego, do którego jest pr...

Więcej »

Popychacze prętow

Popychacze prętowe stosowane są również w silnikach dolnozaworowych. W silnikach wysokoprężnych a nawet i w benzynowych silnikach samochodów osobowych spotyka się niekiedy popychacze rolkowe. W silniku z wałem rozrządu w głowicy dźwignia zaworu spełnia nierzadko od razu zadania popychacza.

Drążek popychacza jest to rurka lub pręt pełny, zakończony z jednej strony powierzchnią półkulistą, a z drugiej panewka o półkulistym denku.

Dźwignie zaworów przeważnie odkuwa sie ze stali, rzadziej odlewa z żeliwa lub stopów lekkich. W celu uproszczenia produkcji i zmniejszenia ciężaru stosuje się...

Więcej »

Systemy przepłukiwania cylindra - c.d.

Płukanie przeciwstrumieniowe —system FICHTEL SACHS; dwie szczeliny wlotowe znajdują sie naprzeciw siebie; tłok ma niewielkie wyżłobienia, które spełniają zadanie kierownic mieszanki; dwa strumienie mieszanki kierowane są ku głowicy, tam spotykają się i spływają środkiem cylindra; jedno duże Okno wylotowe znajduje się między szczelinami wlotowymi, Płukanie krzyżowe, stosowane np. w silnikach ARDIE i VILLIERS; w cylindrze znajdują się dwie szczeliny wlotowe i dwie szczeliny wylotowe, rozmieszczone na przemian, w Jednakowych odstępach na obwodzie cylindra; osie szczelin przecinają się w środku cylindra i tw...

Więcej »

Ze swiata architektury - 10 lat później, jak recesja udowodniła wartość architektury (i pokazała nam szaleństwo architektów)

Kadłuby Silników ZIŁ-130 oraz ZIŁ-375 są odlane z żeliwa szarego, a silnika ZIŁ-130M ze stopu lekkiego. Wszystkie silniki mają mokre żeliwne tuleje cylindrów, zaopatrzone w krótkie suche tuleje z żeliwa austenitycznego. Głowice cylindrów wszystkich silników są odlane ze stopu lekkiego i maja wymienne gniazda zaworów zarówno ssących, jak i wydechowych (z żeliwa stopowego) oraz prowadnice zaworów ze spieków. Przylgnie zaworów wydechowych są napawane stellitem, a zaworów ssących pokryte aluminium (przez dyfuzję).

Zawory wydechowe mają trzonki wypełnione w ok. 50% m...

Więcej »
751#bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki , #perfum fiat 500 , #cena paliw ukraina , #nowa kia , #duster otomoto , #sprzedaż paliwa , #dekodowanie vin mercedes , #volkswagen id ,